torsdag 1. januar 2015

Nytt foto år

Da har vi kommet til 2015

I år skal jeg prøve å bli flinkere til å ta flere bilder
Å siden det ble Svalbard tur i fjord så har jeg bestemt meg for at i år skal jeg kjøpe meg Macro objektiv .Macro bilder er noe jeg har savna definitift.

Jeg vurderer å investere i 

Canon EF 100mm f/2.8 USM macro 


Canon 100mm har det meste man kan ønske seg. Det er godt bygget. Det har en brennvidde som er fin å jobbe med til macro foto. Det er også en fokusmotor som er i toppklassen. Den er rask, stillegående, presis og man kan overstyre autofokus bare ved å vri på fokusringen. 

 

Spesifikasjoner
Optisk konstruksjon12 elementer i 8 grupper. 
Blender blad8
Minimum fokusdistanse31cm (1:1)
Størrelse79x119mm
Vekt600g
Filter58mm
SolblenderMedfølger ikke, Varekode ET-67
AnnetInternfokus, passer fullformat, 2 stegs fokusbegrensning

 


 


Også kanskje investere i noen filtere ettervært 

 


Favoritt sjangeren min er er helt klart Konsert bilder 
Å favoritt objektivet mitt er helt klart Canon ef 70-200 ef 4.0 L Is Usm . Det kan brukes til det meste 

Er det noe dere vil jeg skal ta opp her inne som omhandler foto så er det bare å sifra.
Hvis dere savner noe mer enn bare bilder 

Med det sier jeg godt nytt foto år 

2 kommentarer: